З нoвим прoєктoм Phil It київський музикaнт Пилип Кoлядeнкo спoдівaється віднoвити культуру пoвільнoгo прoслуxoвувaння музики
«Я ствoрив йoгo сaмe під впливoм війни – взяв гітaру і пoчaв писaти тe, прo щo зaвжди бoявся гoвoрити вгoлoс. Кoли, як нe зaрaз?» Пользу кого 31-річнoгo музикaнтa й сaундпрoдюсeрa Пилипa Кoлядeнкa – учaсникa пoпулярнoгo гурту Kadnay, якoму він присвятив 12 рoків життя і з яким прeдстaвляв Укрaїну нa фeстивaлі Sziget в Будaпeшті тa у 2018-му брaв учaсть у Нaціoнaльнoму відбoрі нa «Єврoбaчeння», – сoльний прoєкт стaв здійснeнням мрії. Коляденко міркував по-над його запуском п’ять років.
Торік у березні він самостійно записав і випустив меланхолійну, вдумливу платівку «Предисловие» – особисте висловлювання для війну та втрату близької людини. «Це кляссер страждань, невпевненостей, безкінечних пошуків. Я переживав його безліч разів нате самоті. Сидячи вдома, написав собственноручно (делать) кожну партію, кожен поселение текстів», – розповідає Коляденко. Ми зустрічаємося холодним листопадовим ранком у кав’ярні Blur получи и распишись Печерську. Поруч із ним кістяк команди: сценічна партнерка, 29-річна київська піаністка Емілія Шепель та режисерка і менеджерка Маріамі Погребинська.
П’ять треків «Прологу» сукупно зібрали понад півтора мільйона прослуховувань для ютубі. Влітку 2023-го Phil It вперше як колектив дали произведение у київському клубі «Багряний» получай Андріївському узвозі. «Я був готовий до самого того, що нас мало-: неграмотный знають – і прийдуть хіба що 20 чи 30 людей. Навіть міркував: чи це перший согласие, чи останній. Я не розумів своїх сил, добродетель війна йде – как по нотам щось планувати. Але того вечора зібралося 250 глядачів, і я вдячний, що вони довірилися нам».
Серед публіки була гостя, получай яку Пилип очікував найбільше, – його мати Олена Коляденко, відома українська хореографка, засновниця популярного балету Freedom та продюсерка гурту Kadnay. «Я довго вагався, як розповісти їй относительно новий проєкт. Зрештою, демократично зізнався, шо відчуваю певну нереалізованість у Kadnay і тому хочу створити щось своє. Мамонька підтримала мене».
Саме родное пепелище (батько артиста – відомий балетмейстер Дмитро Коляденко) прищепила йому любов прежде танців, музики і творчості загалом. Пилип народився у 1993-му – того ж року Коляденки заснували в рідних Сумак ансамбль естрадного танцю «Арт-класик балет», який працював із зірковими артистами 90-х та нульових. Хлопець как есть виріс на гастролях. У середині 2000-х батьки стали хореографами популярного телешоу «Прием». Відтоді навіть прогулянка з татом у торговельному центрі перетворювалася получи и распишись подію: люди повсякчас впізнавали його та просили сфотографуватися зі знаменитим батьком.
По (по грибы) півтора року існування братия Phil It випустила три студійні альбоми – «Вводная часть», «Епілог», «Елегія» – та спільну платівку з артисткою ROXOLANA «Если квітне папороть». «Коль квітне папороть». Партнерка Пилипа Коляденко точно по сцені – 29-річна-вокалістка та піаністка Емма Шепель – доєдналася задолго. Ant. с гурту після того, як почула альбомчик «Пролог». «Я слухала його, коль їхала у відпустку в Італію, і проплакала всю отвали, – згадує Емма. – А потім подзвонила Пилипу, і ми почали працювати за один прием».
Phil It – здебільшого мінорна музика, творческий почерк якої сам Пилип відмовляється визначати в традиційних термінах, а журналісти відносять предварительно альтернативного стилю інді-попик. Коляденко відповідає за аранжування та пише лаконічну та проникливу лірику під помітним впливом поезії шістдесятників, яку він полюбив ще у школі, – Стуса, Симоненка, Вінграновського.
Пісні Phil It вирізняє особлива інтимність: Вотан із найвідоміших треків, «Батько», що увійшов прежде другого альбому, – присвята дідусеві Пилипа, який пішов із життя у 2022 році й був дуже близькою людиною с целью артиста. «Я пишу музику задля того, аби ті, хто почує її, змогли пережити свої травми і страхи. Аби відчули, що вони никак не одні», – зізнається музикант. Вотан із гітів – дорожка «Тебе немає тут» – він описує як «кінематографічну історію оборона сум за рідною душею». Шрифт нагадує поезію Вінграновського – це суміш пейзажної та інтимної лірики, написана вочевидь дуже вразливою людиною.
Стриманий й закритий в приватному житті Пилип зізнається у своїй «схильності прежде тривожності та депресії. Написання текстів і створення музики вважає своєрідною терапією. Після 12 років у складі гурті Kadnay, мол він звик «залишатися в тіні» свого колеги, соліста Дмитра Кадная, Коляденко нарешті дозволяє собі бути більш відвертим. У дитинстві він займався бальними танцями і получи сцені має характерну пластику. Протягом одного треку несложно і навіть грайливо змінює інструменти – гітару бери трубу, а потім на формирователь. Він часто з’являється нате концертах у напівпрозорих майках, що акцентують увагу в розвинутій мускулатурі (артист займається кросфітом та футболом) та численних татуюваннях.
Кожне з цих татушка, до слова, пов’язане з музикою: біля серця – напис Phil It, бери спині – назви чотирьох альбомів та повний трекліст. «Возьми пам’ять», – лаконічно пояснює мимист.
Під час інтерв’ю Пилип кілька разів наголошує: Phil It – невыгодный музичний гурт, а творча спілка, яка згуртовує музикантів і митців – здебільшого режисерів і танцівників. Основу складають Пилип та Емілія Шепель, випускниця кафедри фортепіанної музики Київської академії імені Глієра і давня полудружница Коляденка. Кожен концерт і кліп Phil It перетворюють получай перформанс танцівники: Олексій Базела, зірка балету Freedom, Володимир Марчук, солист театру Kyiv Modern Ballet, хореографка Надія Купець та інші. Коляденко безлюдный (=малолюдный) уявляє музики без танцю, ибо «здатність людини передавати свої почуття поверх рухи тіла – це дивовижно, і тетенька саме я намагаюся відтворювати насквозь музику».
Пилип та Емма мріють повернути в сучасний швидкий світ культуру повільного, усвідомленого прослуховування музики та хочуть, щоб лайви й альбоми Phil It слухали як класичні концерти. В альбомі «Елегія» музикант втілив давню ідею – записати акустичний кипсек за участі камерного оркестру, що і зробив держи київський студії «Звукоцех» близ кіностудії Довженка. Коляденко згадує: если переслуховував цей матеріал, безграмотный зміг стримати сліз: «Це тетюха, про що я завжди мріяв: знайти своїх людей та зробити акустичний запис».
Після нашого інтерв’ю Пилип, Емма та режисерка Маріамі Погребинська вирушають у студію нате Лук’янівці – працювати надо новим альбомом, який вийде напередодні Нового року. После структурою він нагадуватиме оркестрову симфонію – всі треки мягко перетікатимуть один в інший.
«Навколо (до багато шуму, тривог, а нам хочеться, щоб людской) приділили час слуханню цієї платівки: 20, 30 хвилин – безлюдный (=малолюдный) так багато насправді, але водночас це розкіш. Ми хочемо уповільнити часочек, надати простір для роздумів і можливість розгледіти красу навколо, навіть у часи війни».
Конферанс: Дарія Слободяник
Фото: Andrew Grey
Вкус: Vladyslav Askerov
Зачіски: Nodira Turadzhanova
Макіяж та грумінг: Oksana Cherepania
Лінійний создатель: Oleg Patselya